Forum

Vad tyckte ni om Fotomässan 2018?  

RSS
Johan
(@johan)
Grundare Admin

Jag tillsammans med @Jocce och Björn (@Granfoss) besökte mässan i lördags. Personligen så gillade jag inte upplägget tillsammans med Explore-mässan. Kanske är för att man varit med så många gånger och ställt ut. Men känns som att mässan blir mindre och mindre för varje år.

Vad tyckte ni?

/Johan

SvaraCitat
Inlagt : 2018-03-12 17:39
Granfoss
(@granfoss)
Medgrundare Admin

Håller med.

iof ok att slå ihop så att inte fotomässan känns för liten.

vildmarksmässan har också minskat tyvärr.

kanske dags att bjuda in mobiltillverkare till fotomässan?

SvaraCitat
Inlagt : 2018-03-12 17:44
- Lasse
(@lasse-b)
Medlem Moderator

Jag var där i fredags. Absolut mindre. Canon var t.ex. inte där.  Jag anmälde mig till Fotomaran i Stockholm och snacka lite med dem. Kolla på bilder där och på andra utställningar. Lyssna på ett föredrag om porträtt. Provade Fujis nya i deras porträttbås. Tog några bilder på Mia Galde som var där och gjorde reklam. Leica-center hade förmodligen alla nya gluggar och kameror från hela butiken på plats. Fyra man i båset. Stort ståhej kring nya CL och några gluggar som tagit inspiration från förr. 

Stötte på en gammal foto-kompis. Tog ett glas i baren och gick hem. I stort lyckat.  

SvaraCitat
Inlagt : 2018-03-12 21:40
Jocce
(@jocce)
Medgrundare Admin

För mig som ändå har stort intresse i båtar så tyckte jag det var trevligt med både Båtmässa, Fotomässa och "Explore" (Gamla Vildmarksmässan).

Men ja, generellt är det så att mässor blir mindre och mindre.
Jag tyckte mässan var trevlig och bra, men då man sett de flesta nyheter på nätet osv så ger mässan inte lika mycket som förr.

Den nedåtgående "mässtränden" (Som verkar vara i de flesta branscher) har nog mycket att göra med att vi som sagt ser saker på nätet tidigare samt att det kostar enorma pengar för utställarna (Förutom Monterhyra, Monterbyggande osv så skall du disponera personal under ett antal dagar m.m.), det i kombination med färre besökare gör en hel del.

/Jocce

SvaraCitat
Inlagt : 2018-03-13 08:59 - Lasse gillade
pellepiano
(@pellepiano)
Ädel medlem

Jag hade ganska trevligt.En del trevliga möten. Gratis kaffe på flera ställen och då alla där är fotointresserade kan man dra lite historier om tex Artur Browalls Galleri och visa lite bilder mm . I vanlig ordning helt enkelt =)

SvaraCitat
Inlagt : 2018-03-13 09:26 - Lasse gillade
- Lasse
(@lasse-b)
Medlem Moderator

IMG 5213

Fick en tjusig t-shirt, bara det!

SvaraCitat
Inlagt : 2018-03-13 17:57
Share:

Arbetar

Var god Logga in eller Registrera dig