Hoppa till innehåll

Fotointresse.se använder cookies. Läs vår Sekretesspolicy för mer information. För att ta bort det här meddelandet, klicka på knappen till höger:    Jag accepterar användandet av cookies

Foto

Lingon von Schantz

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 – Lasse

– Lasse

Supporter, Moderator

• Moderator
  • 5 384 inlägg
  • FrånStockholm

Postad 02 oktober 2017 - 10:57

von Schantz moment

Självplock, på Bondens marknad. 

»Insta« – Kodachrome Everything looks worse in back and white

#2 Nalle

Nalle

Administratör

• Administratör
  • 4 421 inlägg
  • FrånSolna

Postad 03 oktober 2017 - 08:56

Den låga vinkeln är bra för att visa mängden lingon men ändå skum. På något sätt...

Sjysst ljus.

• – Lasse gillar detta
Fotointresse.se
administratör

#3 – Lasse

– Lasse

Supporter, Moderator

• Moderator
  • 5 384 inlägg
  • FrånStockholm

Postad 03 oktober 2017 - 15:59

Den låga vinkeln är bra för att visa mängden lingon men ändå skum. På något sätt...

Sjysst ljus.

Det kanske blev för bra!? Inget att göra nåt åt, iår. Allt är sylt. Tack för kommentar!

#4 pellepiano

pellepiano

Supporter

• Supporter
  • 1 954 inlägg
  • FrånStockholm

Postad 04 oktober 2017 - 08:37

Lingonen ser bra ut , och jag antar att den låga vinkeln har med den nu rena och passande bakgrunden att göra ( slippa diskbänk och ev detaljer ), men instinktivt blir det lite konstigt med kanten på skålarna pga den låga vinkeln ( i min skalle ). Fast som Nalle säger det blir ju mäktigare, och ljus och färg är snyggt. Men kanske det är en referens till när man var liten och såg föräldrarnas nyplockade lingon i skålar =)

• – Lasse gillar detta
-Pelle Piano ( fotografiker )
www.studiobild.com
//Blogg http://www.pellepiano.com
//Mina "Hollywoodbilder" http://www.lutzimages.com

#5 – Lasse

– Lasse

Supporter, Moderator

• Moderator
  • 5 384 inlägg
  • FrånStockholm

Postad 09 oktober 2017 - 09:02

Lingonen ser bra ut , och jag antar att den låga vinkeln har med den nu rena och passande bakgrunden att göra ( slippa diskbänk och ev detaljer ), men instinktivt blir det lite konstigt med kanten på skålarna pga den låga vinkeln ( i min skalle ). Fast som Nalle säger det blir ju mäktigare, och ljus och färg är snyggt. Men kanske det är en referens till när man var liten och såg föräldrarnas nyplockade lingon i skålar =)

Tanken var ungefär som du säger. – Så här såg det ut när jag var liten. Men referensen är egentligen Philip von Schantz. Det är han som satt lingonen på kartan, så att säga. Tack för dina kommentarer! :D 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Välkommen till Fotointresse.se!

Logga in eller registrera dig gratis för att ta del av alla funktioner!